Renders® Twój produkt w 3D

Twój produkt w wersji 3D, czyli co zyskujemy dzięki wykorzystaniu animacji w reklamie.

Stara maksyma mówi „wyróżnij się albo zgiń”. Mamy tylko chwilę, by przykuć uwagę klienta, a potem zatrzymać go na kolejną, by zechciał sprawdzić, co konkretnie mamy mu do zaoferowania. Sukces zależy od tego, czy zaprezentujemy nasz produkt lub usługę w taki sposób, by wyraźnie wyróżnić ją na tle konkurencji. Tym, co może nam w tym pomóc jest animacja 3D. Opowiemy, jak wykorzystać ją w reklamie.

Jednym z najlepszych sposobów, aby wyrażać swoją indywidualność i zwiększać wyjątkowość marki jest stworzenie czegoś, czego nigdy wcześniej nie widziano. Animacja 3D pomaga kreować zupełnie nowe światy i zachwycać konsumentów. Reklamy oparte na efektach wizualnych mogą również przekraczać granice tego, co jest osiągalne w prawdziwym świecie i wręcz hipnotyzować odbiorców.

Rynek dostarcza nam coraz więcej przykładów wykorzystania animacji 3D. Wśród zagranicznych reklam produktowych uwagę przykuwa chociażby ta mówiąca o płatkach śniadaniowych Rice Krispies marki Kellogg’s. Reklama odnosi się do dwóch pozornie odległych światów – wyobraźni dziecka i jego codziennego śniadania z mamą.

Dzięki animacji można w dość prosty dla odbiorcy sposób wyjaśnić nawet najbardziej skomplikowane treści. Pozwala ona chociażby pokazać, jak działa dany produkt lub na czym polega usługa. Na taką instrukcję obsługi zdecydowała się m.in. marka McDonald’s, wprowadzając na rynek aplikację do zamawiania jedzenia.

Firmy mogą prowadzić animowaną kampanię od małego ekranu mobilnego do dużego, wielkoformatowego wyświetlacza. Historie można opowiedzieć bez względu na format.

Dobrej jakości reklama 3D pozwala wyróżnić się wśród innych marek oraz przyciągnąć nowych klientów. Badania wykazały, że częściej zwracamy uwagę na ruch niż na obrazy nieruchome Mamy zaledwie kilka sekund zanim potencjalny klient „przejdzie” obok naszej promocji. Wykorzystując reklamę wideo lub animowany gif możemy mieć pewność, że konsument zauważy wiadomość.

Fotografia i zwykłe filmy budzą znacznie mniejsze zainteresowanie. Marki muszą myśleć nieszablonowo i znajdować nowe kreatywne sposoby dotarcia do odbiorców. Dzięki modelowaniu 3D elementy reklamy stają się bardziej realistyczne, wyrafinowane oraz wywołują emocje.

Co więcej, aby stworzyć animacje 3D, nie potrzeba wielkiego studia produkcyjnego i całej gamy specjalistów. Outsourcing 3D staje się nowym standardem. Dzięki korzystaniu marek z takiej usługi konsumenci mogą oglądać przedmioty w całej okazałości. Za pomocą modelowania 3D specjaliści mogą cyfrowo zbudować obiekt i pokazać tylko jego najlepsze części lub funkcje i ożywiać pozornie nieruchome elementy np. dodając ręce i nogi batonikowi, albo pralce usta, by opowiedziała nam historię. Na zakończenie warto zwrócić uwagę również na fakt, że animacja jest mniej czasochłonnym procesem niż reklamy bazujące na elementach filmowych.

Brak komentarzy

Zostaw komentarz