Renders® - po kolei

Po kolei… o etapach wchodzenia w erę 3D

Na rozwój rynku 3D w Europie i na świecie ogromny wpływ miał niewątpliwie postęp technologiczny, który szczególnie można było zaobserwować od połowy lat 90. ubiegłego wieku. Niegdyś, znana tylko z ośrodków naukowych, animacja 3D obecnie podbija branże filmową i reklamową.

Na początku był nie tylko film

Oczekiwania widzów ulegają ciągłym zmianom. Coraz częściej chcą być zaskakiwani, oczekują efektu WOW. Realistyczna animacja jest istotna w kontekście wzrastającego zapotrzebowania na interaktywność. Wraz z triumfem cyfrowych efektów specjalnych w latach 90. zmieniło się postrzeganie sektora 3D, zarówno przez branżę filmową, jak i opinię publiczną.

Co ciekawe, 3D było znane już wcześniej. W 1975 roku stworzono pierwszą konstrukcję zaprojektowaną w całości przez program komputerowy służący modelowaniu 3D – było to wielkie, wielkanocne jajko. W tym samym okresie powstał trójwymiarowy model czajnika, który służył do testowania nowych metod projektowania oraz bardziej zaawansowanych technologii graficznych. Czajnik z Utah stał się ikoną grafiki 3D, obecnie umieszczany jest jako „prymityw”, czyli prosty projekt, który następnie może być udoskonalany, w różnych programach (np. 3D Studio Max, AutoCAD).

Renders® Utah teapot

Rosnące zapotrzebowanie na usługi 3D potwierdzają badania. W 2016 roku Globalny rynek oprogramowania do wizualizacji i renderowania 3D został wyceniony na 747 milionów USD. Szacuje się, że do 2023 roku jego wartość sięgnie 2 904 milionów USD, przy wzroście wynoszącym 21,7% od 2017 do 2023 roku.

Czas na reklamę

Globalny rynek oprogramowania do animacji 3D to najszybciej rozwijająca się branża na arenie mediów cyfrowych. Specjaliści od reklamy doskonale wiedzą, że najlepiej dociera do nas komunikat w atrakcyjnej formie wizualnej. Jednak to nie koniec. Obserwujemy wykorzystywanie tej technologii w takich branżach jak budownictwo, architektura, medycyna i reklama.

Animacje 3D dają niemal nieograniczone możliwości przedstawiania kreatywnych pomysłów reklamowych. Są one wykorzystywane do spotów promocyjnych, ale także do filmów edukacyjnych i szkoleniowych. Ich potencjał jest ogromny. Dzięki wykorzystaniu technologii 3D marki mogą przedstawić produkty w bardzo szczegółowy sposób. Ponadto, dzięki modelowaniu 3D możliwe jest prezentowanie mechanizmów działania ruchomych elementów różnych przedmiotów.

Animacje produktowe zlecają zazwyczaj producenci lub agencje reklamowe, którzy chcą w zrozumiały i atrakcyjny sposób zaprezentować inwestorom swój produkt i jego funkcjonalności. Niestety często stają oni przed wyzwaniem, jak takie zamówienie wykonać szybko, w najwyższej jakości oraz nie obciążając dodatkowo pracowników. Odpowiedzią na nie jest usługa outsourcingu 3D. W wielu krajach powstają organizacje o tym właśnie profilu. Zaczynają one odgrywać coraz większą rolę. Zlecanie modelowania 3D takim podmiotom jest alternatywą dla tworzenia własnego wyspecjalizowanego zespołu składającego się z grafików 3D oraz zakupu odpowiedniego oprogramowania. Outsourcing 3D to wygodne i sprawdzone rozwiązanie.

Brak komentarzy

Zostaw komentarz